Ga naar de inhoud
Huur betalen

Iedere maand betaalt u de huur. Dit doet u gemakkelijk met een automatische incasso. Het bedrag gaat dan iedere maand vanzelf van uw rekening af. Op die manier betaalt u altijd op tijd en het juiste bedrag. Liever geen automatische incasso? Dat kan in overleg. U maakt dan zelf iedere maand het huurbedrag aan ons over.

Rond de eerste dag van iedere maand betaalt u de huur. Dit doet u gemakkelijk met een automatische incasso. Wanneer u liever geen automatische incasso wilt, dan laat het ons weten. U maakt dan zelf iedere maand het huurbedrag aan ons over. Dit doet u voor of op de eerste dag van de maand.

De huur bestaat uit de kale huur (ook wel netto huur genoemd) en servicekosten. De kale huur is het bedrag dat u betaalt voor het gebruik van de woning. De kale huur staat in uw huurcontract. Dit bedrag mogen wij jaarlijks aanpassen bij de jaarlijkse huurverhoging of na uitvoering van bepaalde werkzaamheden in de woning. De kale huur mag bij sociale huurwoningen niet hoger zijn dan de maximale huur. Bij vrije sector woningen mag dit wel. De kwaliteit, grootte en waar de woning staat bepalen de maximale huurprijs.

Servicekosten zijn kosten die bovenop de kale huurprijs komen. U betaalt servicekosten voor diensten die wij voor u uitvoeren. Denk dan aan schoonmaakkosten, kosten voor onderhoud van (gemeenschappelijke) tuinen, glasbewassing/verlichting/verwarming. Meestal zijn deze kosten voor een heel gebouw afgesproken.

U kunt afspreken om de huur via een automatische incasso te betalen. Het bedrag gaat dan iedere maand vanzelf van uw rekening. Wilt u toch liever uw huur aan ons overmaken dat kan in overleg.

U kunt de huur betalen op rekeningnummer NL03 RABO 0151404488.

Als u een woning van ons gaat huren, dan vragen wij u altijd of u de huur via automatische incasso wil laten afschrijven. Huurt u al bij ons en wilt u alsnog een automatische incasso afspreken? Neem dan contact met ons op. Geef in dit contactmoment uw rekeningnummer aan ons door. Wij regelen dan dat de automatische incasso wordt geactiveerd.

Het kan gebeuren dat het een keer niet lukt om de huur (volledig) te betalen. Dat is vervelend, maar we gaan graag met u in gesprek over wat er mogelijk is. Neem contact met ons op als een betaling niet lukt. Wij bespreken met u de mogelijkheden voor een betalingsregeling. En we kunnen doorpraten over het ontstaan van de financiële problemen. Als het probleem niet eenmalig is maar terugkeert dan kunnen wij u dooverwijzen. Bijvoorbeeld naar maatschappelijk werk of de Stadsbank. Heeft u een achterstand van minimaal 30 dagen dan verwijzen wij u door naar de consulent schulddienstverlening van de Gemeente.

Er zijn diverse opties. U kunt hiervoor telefonisch contact opnemen, u kunt een mail sturen of u kunt het contactformulier op de site invullen met het nieuwe en oude rekeningnummer.