Ga naar de inhoud
Leefbare woonomgeving

Schoon, heel en veilig: zo zien wij onze woningen én de woonomgeving graag. Om te zorgen dat uw woonomgeving schoon, heel en veilig is doen wij als verhuurder verschillende dingen. Denk aan het onderhoud van woningen en woongebouwen, schoonmaak van algemene ruimtes in appartementengebouwen, onderhoud van gemeenschappelijke tuinen en meer. 

Uw taak
Als huurder is het uw taak om uw woning, tuin of balkon schoon en netjes te houden. Dit betekent dat u regelmatig planten, heggen of bomen snoeit, uw afval in de containers gooit, grof vuil naar de stort brengt en meer. 

Overlast
Woekerend onkruid, overhangende takken, een oude bank in de achtertuin, afvalzakken voor de deur, oud papier in de gangen, fietsen op het balkon: het ziet er niet alleen slordig uit, het zorgt ook voor overlast. En soms zelfs tot onveilige situaties. 

Onveilig
Stel er breekt brand uit in uw woning of bij buren. U wilt dan zo snel en veilig mogelijk uw woning uit. Woont u in een appartementengebouw, flat of duplexwoning? Dan is er vaak een balustrade of lange gangen. Als hier dozen oud papier, oude meubels, tafeltjes met plantjes, beelden of andere dingen staan, dan kunt u hier gemakkelijk over vallen. Bedenk namelijk dat de ruimte ook vol rook kan staan en u niet alles goed ziet. 

Maar ook bij eengezinswoningen is het fijn dat u veilig en snel uw woning uit kunt als dat nodig is. Zorg dus dat de vluchtroute vrij is van spullen. 

Uw tuin onderhouden
Een tuin met planten, struiken en bloemen is goed voor het klimaat. De regen kan goed weg in de aarde. Bovendien warmt uw woning minder op in de zomer als u veel groen om uw woning heeft. 

Dat groen vraagt wel om onderhoud. Lukt het niet om uw tuin netjes te houden? Dan is de kans groot dat wij met u in gesprek gaan. 

Tuinoverlast
Zien wij dat uw tuin niet op orde is? Of krijgen wij een melding van iemand die overlast ervaart van uw slecht onderhouden tuin? Dan gaan we met u in gesprek en geven wij aan wat u moet doen om uw tuin weer netjes te maken. U krijgt vervolgens de nodige tijd van ons om uw tuin te onderhouden. De gemaakte afspraken zetten we voor u op papier en na een tijdje komen we langs om te controleren of de tuin op orde is. 

Onderhoud niet gedaan
Is het niet gelukt om de tuin netjes te maken? Wij horen dan graag van u wat hiervoor de reden is. We maken nieuwe afspraken met u en geven u opnieuw twee weken tijd om het werk uit te voeren. Ook dit keer bevestigen wij de afspraken in een brief. 

Een hovenier inschakelen
Is het na de tweede afspraak opnieuw niet gelukt om de tuin te onderhouden? U krijgt dan opnieuw twee weken de tijd om contact met ons op te nemen en de gemaakte afspraken na te komen. Gebeurt dat nog steeds niet? Dan geven wij een hoveniersbedrijf de opdracht om het onderhoud uit te voeren. De kosten hiervoor brengen wij bij u in rekening. 

Ook hiervan stellen wij u uiteraard per brief op de hoogte. 

Overlast?
Ervaart u overlast van een slecht onderhouden tuin in uw woonomgeving? Geef het dan aan ons door. 

Overlast melden
Geef ons de naam door als u deze weet.
Weet u het adres (straat en huisnummer) van de overlastgever, vult u dit hier dan in.
Kies een datum in het verleden