Ga naar de inhoud
Huurachterstand

Het kan gebeuren dat u een keer niet genoeg geld hebt om de huur (op tijd) te betalen. Neem dan contact met ons op. Horen wij niets en ontvangen we de huur niet of niet het hele bedrag, dan ontvangt u van ons bericht. Wij vragen u om de huur alsnog binnen 14 dagen aan ons te betalen. Lukt het niet om het bedrag binnen die 14 dagen te betalen? Neemt u dan contact met ons op. Samen met u stellen we een betalingsregeling op. We kijken hoeveel u wel kunt betalen en hoe u de komende tijd uw huur (of een deel daarvan) aan ons betaalt.

Geen huur en geen contact?
Betaalt u de huur niet en neemt u binnen 14 dagen geen contact met ons op? Dan kunnen we niets afspreken. Wij geven het innen van de huur dan uit handen aan een deurwaarder. De kosten die hierbij komen kijken, zijn dan voor uw rekening. Dit staat ook in de brief die u van ons krijgt.

U begrijpt dat wij dit liever niet doen. Lukt het even niet om de (volledige) huur op tijd te betalen, neem contact met ons op. Samen komen we dan tot een regeling en voorkomen we dat u extra kosten krijgt.

Ontruimen
Lukt het niet om met elkaar in contact te komen en een regeling te treffen? En betaalt u de huur langere tijd niet? Dan kunnen wij besluiten om een ontruiming aan te vragen bij de rechter. Geeft de rechter ons gelijk, dan moet u uw woning verlaten. Dit willen wij natuurlijk voorkomen.

Financiële problemen? Overleg met ons.
Neem contact met ons op als het u zelf niet lukt om uw financiële problemen op te lossen. Wij kunnen dan in gesprek over een betalingsregeling. En we kunnen doorpraten over het ontstaan van de financiële problemen. Als het probleem niet eenmalig is, maar terugkeert dan kunnen wij u ook doorverwijzen. Bijvoorbeeld naar maatschappelijk werk of Stadsbank.

Samen schulden voorkomen
Naast onze eigen werkwijze en regels voor het betalen van de huur, werken wij samen met de gemeente Tubbergen. Huurders met een huurachterstand van minimaal 30 dagen melden wij bij de gemeente Tubbergen. Een consulent schulddienstverlening van de gemeente kan daarna contact opnemen met de bewoner. De consulent biedt daarbij hulp en ondersteuning aan.

Deze samenwerking is vastgelegd in een overeenkomst met daarbij duidelijke afspraken over het gebruik van persoonsgegevens en bescherming van de privacy. Lees hier onze privacyverklaring.

Ondersteuning bij geldzorgen
Wilt u hulp of advies over geldzaken? Neem dan contact op met:

  • Schakel Tubbergen: 0546 - 62 87 01 op werkdagen van 9.00 tot 12.00 uur in de bibliotheek, Raadhuisplein 4 Tubbergen.
  • Schulddienstverlening gemeente Tubbergen: 0546 62 80 00 of schulddienstverlening@noaberkracht.nl.
  • Stadsbank Oost Nederland tel: 088 - 766 3666 op werkdagen van 9.00 tot 12.30 uur